W I półroczu roku szkolnego 2018/2019 zrealizowano szereg zadań w programie ERASMUS+, mających na celu:
1. Promowanie rozwijania kluczowych umiejętności i kompetencji (językowych, matematycznych, technologicznych, społecznych i obywatelskich)


- zapoznanie się koordynatora projektu w naszej szkole z zasadami prowadzenia dokumentacji, obsługą i samą dokumentacją projektu ( praca na platformie FRSE, Mobility Tool, Padlet, Portal URF ),
- utworzenie grupy z uczestnikami projektu na portalu Facebook, stały kontakt online z nauczycielami z partnerskich szkół,
- prezentacja Power Point i zapoznanie wszystkich nauczycieli i uczniów naszej szkoły z projektem, ze szkołami partnerskimi i jego głównymi zadaniami na pierwszy rok trwania projektu,
- przeprowadzenie głosowania online na logo projektu,
- przygotowanie krótkiego filmu w języku angielskim z gratulacjami dla ucznia z Hiszpanii, którego logo wygrało konkurs,
- nawiązanie kontaktu z uczniami z partnerskich szkół poprzez napisanie listów w języku angielskim, opisujących codzienne życie domowe i szkolne dzieci w Polsce, wysyłaliśmy również kartki bożonarodzeniowe,
- uczniowie z klas szóstych adoptowali pingwinki na hiszpańskiej stronie, wspierającej opiekę nad pingwinami na Antarktydzie,
- uczniowie przygotowali krótką prezentację o naszym miasteczku i naszej szkole na pierwszą, powitalną wizytę w Wielkiej Brytanii.

2. Promowanie uczenia się przez działanie:
- uczniowie klas szóstych wzięli udział w lekcji przyrodniczej w lesie w Magurskim Parku Narodowym, podziwiając faunę i florę naszych okolic,
- pisanie listów i życzeń świątecznych w języku angielskim,
- ochrona środowiska poprzez dbanie o zwierzęta zimą: zbieranie żołędzi i przekazanie żywności do leśniczówki, budowanie budki dla ptaków i regularne ich dokarmianie, dokarmianie bażantów – znaczenie ochrony zagrożonych gatunków zwierząt zwłaszcza zimą,
- wykonywanie makiety zanieczyszczonej i ekologicznej kuli ziemskiej – lekcja przyrodnicza na temat znaczenia naszych działań a losów naszej planety,
- zbiórka makulatury jako forma recyklingu – zebrano 1700 kg makulatury w naszej szkole,
- propagowanie szacunku wobec zwierząt i bezinteresownej pomocy poprzez zbiórkę karmy dla kotów i psów z fundacji PSYstań dla Zwierząt w Gorlicach – lekcja z prawdziwym kotkiem i opiekunką zwierząt na temat właściwej opieki nad zwierzakami.
3. Zwiększanie motywacji do nauki i zapobieganie wczesnemu przerywaniu edukacji:
- przeprowadzenie zajęć na temat wymarzonych zawodów, a także kim i dlaczego warto zostać w przyszłości, wykonanie prac plastycznych pt. „Ja w przyszłości”.
4. Poznawanie kultury, tradycji, systemów edukacji w krajach partnerskich oraz wymiana dobrych praktyk, metod nauczania:
- prezentacja o krajach i szkołach partnerskich projektu realizowanego w naszej szkole,
- bieżące informacje i działania, publikowane na portalu Facebook oraz na stronach internetowych naszych szkół,
- opis i prezentacja fotografii z Halloween ( a w Polsce Święta Zmarłych ) – jak ten dzień obchodziliśmy w każdym z partnerskich krajów,
- opisywanie codziennych czynności, upodobań, form spędzania wolnego czasu w listach do uczniów z partnerskich szkół,
- przygotowanie Walentynkowych słodyczy dla uczniów naszej szkoły, na których uczniowie mogli zobaczyć flagi krajów partnerskich naszego projektu lub przeczytać ciekawostki, dotyczące każdego z naszych zaprzyjaźnionych państw: Hiszpanii, Cypru i Wielkiej Brytanii.

Autor: Aneta Gawlik-Niziołek