Wraz z zakończeniem roku szkolnego klasa II b ukończyła realizację II edycji międzynarodowego projektu edukacyjnego wspierającego rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I - III. Dziękuję wszystkim uczniom z klasy II b, którzy poświecili swój wolny czas, żeby się uczyć, rozwijać, wspólnie wykonywać projektowe zadania. Dowiedzieliśmy się naprawdę dużo na temat ekologii, doskonaliliśmy umiejętność czytania ze zrozumieniem i uważnego słuchania, integrowaliśmy się podczas wykonywania prac plastycznych i zadań dodatkowych.

Mam nadzieję, że dzięki udziałowi w projekcie będziecie chętniej sięgać po książki. Myślę, że jesteśmy bogatsi nie tylko o zdobytą wiedzę, lecz także o doświadczenia wspólnie spędzonych chwil. Zapraszam na podsumowanie trzeciego modułu projektu.

W trzecim, letnim module projektu "Lekturki spod chmurki" wybraliśmy książkę autorstwa Tomasza Samojlika "Żubr Pompik. Letni zmierzch". Przygotowując się do przeczytania lektury dowiedzieliśmy się co nieco na temat sylwetki autora oraz życia żubrów. Podczas czytania książki poznawaliśmy kolejne przygody Pompika, Polinki, Porady oraz Pomruka, czyli sympatycznej żubrzej rodziny oraz innych zwierząt zamieszkujących Puszczę Białowieską. Następnie wypełnialiśmy kolejne strony w naszym zeszycie lektur.

Podczas nauki zdalnej zorganizowaliśmy klasowe obchody Dnia Ziemi, który przypada 22 kwietnia. Oglądaliśmy filmy edukacyjne poruszające tematykę ochrony środowiska, a potem wypracowaliśmy zasady młodego ekologa. Na ich podstawie uczniowie przygotowali plansze, a apel miłośników przyrody z klasy II b został umieszczony na profilu fb szkoły. Na tych zajęciach nie zabrakło także gier i zabaw on-line, podczas których dzieci sprawdzały i utrwalały swoją wiedzę ekologiczną np. odnośnie segregowania odpadów, czy oszczędzania wody.

Kolejne zadanie to  piknik czytelniczy, czyli czytanie przez dzieci ulubionej książki na świeżym powietrzu. Zadanie to uczniowie wykonywali indywidualnie ze względu na sytuację pandemiczną. Po powrocie do zajęć stacjonarnych zorganizowaliśmy lekcje pod chmurką, podczas której uzupełnialiśmy lekturniki i  czytaliśmy wybrane fragmenty książki. Jednak największa frajdę sprawiło uczniom malowanie na folii stretch. Chcieliśmy przedstawić puszczę i bohaterów książki, tymczasem wyobraźnia niektórych młodych artystów przeniosła nas w czasy dinozaurówJ

Na koniec poznaliśmy ostatnią przygodę Tosi podczas słuchania opowiadania "Mała chmurka w krainie słońca". Dzieci streszczały wydarzenia z teksu oraz odpowiadały na pytania. Wzięliśmy udział w zabawie rozwijającej spostrzegawczość "Kolor słońca". Następnie obejrzeliśmy filmy edukacyjne zaproponowane przez autorkę projektu: "Butelka może spowodować pożar w lesie", "Pożar w lesie lub na łące 998". Na kolejnych zajęciach słuchaliśmy i śpiewaliśmy piosenkę "Ekologiczne reagge" oraz rozmawialiśmy na temat jej treści. Zagraliśmy w "Energiczne znaczenia" - zabawę wzbogacającą słownictwo oraz oglądaliśmy filmy "Odnawialne źródła energii" oraz "Jak wykorzystać energię słoneczną?". Na koniec dokonaliśmy samooceny przy pomocy piktogramów.

Tekst i zdjęcia; mgr Sabina Przybylska