W dniach 22-24 maja uczniowie klas 3a i 3b oraz kilka osób z klas 1 i 2 Gimnazjum Nr 1 w Bieczu odbyli trzydniową wycieczkę, w trakcie której zwiedzili stolicę Austrii, Wiedeń, stolicę Słowacji, Bratysławę oraz Czechy.

Wyjechaliśmy o godzinie 4 rano z Placu Targowego. Po drodze mieliśmy możliwość zwiedzenia Bratysławy, gdzie mogliśmy podziwiać panoramę ze Wzgórza Zamkowego oraz zobaczyć Stare Miasto. Około godziny 15 dojechaliśmy do Wiednia, gdzie na początek objechaliśmy Ring- sławną aleję otaczającą starówkę. Główną atrakcją tego dnia było „ Wesołe Miasteczko” znajdujące się w Praterze, które znane jest w całej Europie. Wszyscy poczuli tam adrenalinę oraz świetnie się bawili. Wieczorem zakwaterowaliśmy się w hotelu, który znajdował się na obrzeżach Wiednia oraz zjedliśmy kolację. Następnego dnia naszym celem było zwiedzenie najsłynniejszych obiektów znajdujących się w Austrii. Po śniadaniu wyruszyliśmy na wzgórze związane z postacią Jana III Sobieskiego oraz odsieczą wiedeńską 1683 r. - Kahlenberg. Następnie mieliśmy okazję zobaczyć Grinzig, bardzo malowniczą dzielnicę wiedeńskich winiarzy. Później udaliśmy się do letniej rezydencji cesarskiej, otoczonej pięknymi ogrodami i terenami parkowymi. Pałac Schonnbrunn oraz jego otoczenie to z pewnością wyjątkowe miejsce, które przyciąga wielu ludzi. Następnie oglądaliśmy Belweder, czyli barokowy pałac księcia Eugeniusza Sabaudzkiego wraz z pięknym parkiem. Mieliśmy również okazję zobaczyć najpiękniejszy barokowy kościół Wiednia - kościół św. Karola Boromeusza, jedną z najbardziej znanych oper na świecie oraz Hofburg, czyli wiedeński pałac władców Austrii. Kolejno spacerowaliśmy bardzo bogatą i reprezentacyjną ulicą Wiednia. Mieliśmy również możliwość zobaczenia jednego z najpiękniejszych gotyckich kościołów miasta, a zarazem mauzoleum rodu Habsburgów, czyli Katedrę Św. Szczepana. Był to ostatni punkt naszego drugiego dnia. W hotelu chętne osoby miały możliwość gry w piłkę i o 23.00 zapanowała cisza nocna. Ostatniego dnia wczesnym rankiem udaliśmy się na śniadanie i opuściliśmy hotel. Następnie skierowaliśmy się do autokaru, którym wyruszyliśmy w stronę granicy czeskiej. Po wjechaniu na teren Czech zwiedziliśmy Morawski Kras, w którym płynęliśmy łódką podziwiając jaskinię. W godzinach popołudniowych udaliśmy się na wspólny obiad, po którym wyruszyliśmy w drogę powrotną. O godzinie 23.00 dotarliśmy na Plac Targowy w Bieczu.
Wycieczka była bardzo atrakcyjna i na pewno utkwi w naszej pamięci na długo.